Alerjik Rinitin Nedenleri Nelerdir?

• Polenler
  • Toz
  • Kimyasallar
  • Küf
  • Çim
  • Hayvan tüyü
  • Ev akarları sayılabilir.

Alerjik Rinitin en sık görülen belirtileri nelerdir?

Alerjik rinit hafif, orta/ağır olarak seyredebilir. Eşlik eden belirtilere göre doktor durumun şiddetine karar verir.

En sık görülen belirtiler arasında;

• Hapşırık
  • Burun akıntısı
  • Gözlerde sulanma, kanlanma
  • Burun, boğaz, ağız ile gözlerde kaşıntı ve yanma
  • Burunda tıkanıklık, şişme
  • Kulakta tıkanıklık
  • Koku ve tat almada azalma
  • Halsizlik
  • Göz altlarında şişme ve morluk
  • Öksürük sayılabilir.

Orta ve ağır şiddetteki alerjik rinitlerde yaşam kalitesi oldukça etkilenmekte; günlük aktivitelerde ve uykuda bozulma görülmektedir.

Alerjik Rinit Tanısı Nasıl Konur?

Hastanın detaylı anemnezi alınır, fizik muayene yapılır. Alerji testleri uygulanır.

Alerjik Rinitin Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır?

Öncelikle alerjiye neden etkenlerle temas kesilmelidir. Daha sonra belirtilerin ortadan kaldırılmasına dayanan bir alerjik rinit tedavisi uygulanır.
İlaç tedavisinde, antihistaminikler ve steroid preparatlar oldukça sık kullanılmaktadır. Aşı tedavisi de bir seçenektir. Aşı tedavisinde, alerji yaratan etken giderek artan dozlarda uygulanarak, vücudun bağışıklık kazanması sağlanır. Eğer burun tıkanıklığı diğer yöntemlerle giderilemiyorsa cerrahi yöntem uygulanabilir. Günümüzde hem mevsimsel hem de tüm yıl süren alerjik nezlesi olan hastalarda belirtileri başarılı azaltmak ya da yok etmek için Rhinolight tedavisi tercih edilmektedir. Rhinolight tedavisinde hastanın burun deliklerine özel dalga boylarına sahip, yüksek yoğunluklu ışık uygulanır. Başarı oranı oldukça yüksektir.